القائمة الرئيسية

الصفحات

اخر الاخبار

الفصل الرابع والخامس من رواية احببت تلك الجبانه

 الفصل الرابع والخامس من رواية احببت تلك الجبانه

الفصل الرابع والخامس من رواية احببت تلك الجبانه

الفصل الرابع والخامس من رواية احببت تلك الجبانه

الفصل الرابع والخامس من رواية احببت تلك الجبانه

الفصل الرابع والخامس من رواية احببت تلك الجبانه


البارت الرابع. ...

بقلم امنية عكر

أمنية : أمنية خايفة ... أمنية خايفة .... مش هعمل كدا تاني ... مش هعمل كدا تاني ... قولها أمنية مش هتعمل كدا تاني .... خليها تقيد النورررررررررر
اسر : أمنية ........
" اغمى عليها من الخوف بس كانت ماسكة فيا بكل قوة عندها زي متكون خايفة اني امشي ... كل اللي قدرت اعمله وقتها اني جبت كل الشمع اللي في البيت كان في النور برغم أنه بسيط .... حاولت افوقها...... "
اسر : أمنية ... امنية فوقي....
أمنية بخوف من غير متفتح عيونها : اسر في ضلمة صح ...
اسر : لا في نور ... فتحي عيونك كدا وشوفي
" كنت مصدومة كانت الشموع حوليا من كل مكان ... اول مفتحت شوفت عنيه ... اول مرة اركز في لون عيونه العسلية ....وشعره الطويل ولحيته جميلة جدا ... كل مرة كنت بشوفه بس اوك مرة اركز في ملامحه كدا .... اد ايه عيونه مليانه طيبة وحنان وحب .... بتمنى ان الحب دا يكون ليا في يوم من الايام ... حب ! هو ممكن حد يحبني ؟ ..."
اسر : أمنية انت كويسة ...
أمنية : هااا ... ايوة كويسة
اسر : ايه اللي حصل وليه خفتي اوي كدا
أمنية : كنت قاعدة مستنياك لقيت النور قطع وفضلت انادي على ماما فاطمة بس مش سمعتني .... ومش عرفت اتحرك لان عندي فوبيا من الضلمة ...
اسر : طب الفوبيا دي جتلت ازاي ...
أمنية : ايه .... مهو ... يعني
" لقيته قرب مني ومسك ايدي وبص في عيوني ... وقالي"
اسر : أمنية احكيلي ... مش احنا اصحاب ... احكيلي يلا ...
أمنية بدموع: كنت عندي عشر سنين ... لما مانا كريمة طلبت مني اعمل اكل لأول مرة ... وانا مش كنت بعرف ... حرقت الاكل وهى ضربتني جامد اوي .... استنيت بابا لما رجع من الشغل وحكيتله هو يومها زعق معاها جامد وكان هيطلقها بس لقتها جت عندي وحضنتني وفضلت تعتذر مني انا سامحتها ... بس .....
فلااااااااااش باك
مصطفى: كريمة انا مسافر يومين عندي شغل في القاهرة وهغيب يومين خلي بالك من أمنية
كريمة بغل : متقلقش يا حبيبي دي في عيني ....
" بابا سافر وانا كنت متطمنة لأنها كانت بتعاملني حلو من اخر مرة اعتذرتلي فيها ... بس لقتها دخلت ومعاها عصاية كبيرة فضلت تضربني ...."
أمنية : اااااااه ... انا عملت ايه يا ماما كريمة.... بتضربيني ليه ..
كريمة : بقى رايحة تشتكي لابوكي يا حيلة ابوكي ... انا هخليكي تحرمي تقوليه حاجة تاني. ....
أمنية : ااااااااه ... انا اسفة والله مش هقوله تاني..... خلاص حرمت انا اسفة .... ااااااااه
" وقتها عملت حركة غريبة اوي لقتها خلعت اللمضة اللي فى غرفتي وقفلت عليا الباب وسابتني يومين في الضلمة
فضلت اقولها انا خايفة وانا اعتذر منها علشان تطلعني بس مش رضيت .... قبل مبابا يرجع دخلت وقالتي ..."
كريمة : انت المرة دي فصلتي يومين بس علشان ابوكي غاب يومين بس لو كررتيها تاني واشتكيتي لابوكي هقعدك في الضلمة شهر انت سامعة
امنية : ح...حاضر ...حاضر
كريمة : أيوة كدا ... جتك نيلة
باااااااااااااااااك
أمنية ببكاء : ومن يومها بخاف من الضلمة .... وبسمع كلامها في كل حاجة ..... وهى بتخليني اعمل كل شغل البيت ولما بابا يسألها تقوله أن هى اللي بتعمل وانا بفضل العب ....
" وقتها اتمنيت اني اقتل مرات ابوها ... ازي تعمل كدا ... دي مش إنسانة ... خدتها في حضني وفضلت أهديها ..."
اسر : خلاص يا حبيبتي اهدي ... هى خلاص مش هتئذيكي تاني .... هي خلاص طلعت من حياتنا .... وبعدين انا هنا معاكي ....
امنية : هى السبب في كل اللي وصلت له دا يا اسر ... انا بقيت اخاف من كل حاجة ... بخاف من الناس كلها .... انا عارفة اني سببتلك ازعاج كبير ... بس والله انا مغلوبة على امري .... انا اسفة ...
اسر : اشششششش ... اياكي تقولي كدا تاني ... انت خلاص بقيتي ملزومة مني ... محدش هيقدر يقرب منك ...
أمنية : طب ... هو النور هيفضل قاطع ....
اسر : المفروض انا اروح اشوفه
" اول مقولت الكلمة دي لقتها خافت ومسكت فيا جامد "
أمنية بخوف : لا لا لا خلاص ... لا بالله عليك خليك هنا ... انا كدا مطمنة .....
اسر بضحك : والله القميص هينقطع من شدك فيه
أمنية : انا ... انا اسفة والله
اسر : خلاص انا بهزر معاكي .... مش بتهزر يا رمضان
أمنية : رمضان مين
اسر : لا دا انت ميته خالص ... متقلقيش هعلمك كل حاجة
أمنية : يعني هتعلمي اني اكون قوية ومخفش ...
اسر : أيوة .... علشان كدا لازم اروح اشوف النور ممكن يكون في سلك مقطوع .... لان النور مش بيقطع هنا دي اول مرة تحصل ....
أمنية : لا مهو انا مش هخاف من حاجة خالص الا الضلمة والنبي ...
اسر : ههههههههه بنتي قاعدة معايا ...
أمنية : أيوة بنتك قاعدة معاك ... هينفع تسيب بنتك خايفة يا بابا ....
اسر بهيام : يا ايه ...
أمنية : يا بابا ... انت عارف انا مش كنت بنادي لبابا كتير علشان هو كان بيبقى في الشغل ويجي يفضل مع ماما كريمة .... بس انت هتفضل معايا ... وانا هفضل اقولك يا بابا ... يا بابا ... يا بابا اسر
اسر : هههههه وانا موافق يا صغنن.... طب استني اتصل ببابا علشان يشوف النور بما انك ماسكة فيا كدا ومش راضية تسيبيني ....
______________________
في غرفة خالد ....
الفون بيرن ....
خالد : مين بيرن عليا دلوقتي .... دا اسر
فاطمة بخوف : اييييييييه ... اسر
خالد : في ايه يا فاطمة
فاطمة بتردد: ايه ... ل...لا ... يعني ... هو هيكون في ايه
خالد : هنشوف ... أيوة يا اسر
اسر :الووووو يا بابا ... انا اسف اني برن بحضرتك دلوقتي بس لو سمحت ممكن تشوف النور بتاع الشقة بتاعتي مفصول ليه ....
خالد : طب متشوفه انت يا حبيبي
اسر : مانا كنت هعمل كدا بس لما رجعت من الشركة............................................... وأمنية دلوقتي خايفة ومش راضيه تسبني اشوف النور
خالد بقلق : ايييييه ... احنا ازاي مسمعنهاش.... خليك معاها وانا هشوف ايه المشكلة واجي اشوفها
اسر : بسرعة يا بابا لو سمحت ...
فاطمة : في ايه يا خالد ...
خالد : اسر بيقول أن النور قاطع عندهم فوق وأمنية عندها فوبيا ....
فاطمة بسرعة : يخربيتك يا اسماء
خالد : اسمااااء ... مالها
فاطمة : ايه ولا حاجة يا خويا يلا نشوف النور ...
______________________
خالد بمغزى : غريبة ...
فاطمة بخوف : في ايه ...
خالد : تتصوري يا فاطمة السكينة بتاعت الكهربا لشقة اسر نازلة .... هى دي اللي فاصلة النور عنده هو بس واحنا لا
فاطمة: ا....ا...اه ... مم... ممكن تكون نزلت
خالد : أيوة بتحصل ....
فاطمة : شوفت ... استنى انادي لاسماء ونروح نشوف أمنية ونتطمن عليها
___________________
في غرفة اسماء ...
فاطمة : قومي يا وش المصايب كلها ..
اسماء : ايه ... مين مات
فاطمة : انا وانت باذن الله
اسماء : يا شيخة خضتيني ... ابييييييه ... ليه ايه حصل
فاطمة : واسمعي اللي هقولك عليه يا فطوم .. اياكي تناقشيني يا فطوم ... نزلي سكينة الشقة ويبقى الجو رومانسي ... الله يخربيتك البت كانت هتموت فيها
اسماء : ليه بس ايه اللي حصل
فاطمة : أمنية طلع عندها فوبيا من الضلمة يا فالحة ... احمدي ربنا أن اسر وصل بدري ... منك لله يا اسماء الكلب ... انا اللي غلطانة اني طلبت المساعدة منك ... قومي يا اختي خلينا نروح نشوف البنت ... قومي
اسماء : طيب خلاص قمنا .... خيرا تعمل شرا تلقى ....
_____________________
في شقة اسر ....
أمنية : النووووووور جه ...
اسر : أيوة جه يا ستي .... اهدي بقى
" كانت قريبة مني اوي ... ولابسه لبس بيتي باللون البينك .... تقريبا كل لبسها بالون دا .... شبه الاطفال في كل حاجة ... حتى اللون المحبب لقلبهم .... كنت سارح في عيونها اللي بقى فيهم الأمان بعد الخوف .... قد ايه هى جميلة بكل تفاصيلها .... ممكن لو كنت قابلتها من فترة قبل مننجبر على الجواز كنت حبيتها ... طب ايه يمنع اني احبها .... فوقت من شرودي على صوت دق على الباب ...."
اسر : ممكن افتح الباب ...
أمنية : احم احم ... أيوة ...
" فتحت الباب لقيت بابا وماما وسيمو "
خالد : أمنية كويسة يا ابني ...
اسر : اتفضل يا بابا .... هى بقت كويسة الحمد لله
اسماء : ايه الشموع دي كلها يا اسر ...
اسر : ايه .... اه ... هى كانت خايفة من الضلمة وانا جبت الشموع دي علشان تنور المكان
اسماء بمكر : اااااااه .... ضلمة وشموع ....
فاطمة : اخرسي يا بت انت ... انت كويسة يا حبيبتي ...
أمنية : أيوة يا ماما كويسة ....
اسر: هو كان في مشكلة في الكهربا يا بابا ....
خالد : لا يا حبيبي دا سلك كان مقطوع وانا صلحته ... صح يا فاطمة
فاطمة : ا... اه يا حبيبي ... احنا عملناه .... يلا قوموا ناموا ... تصبحوا على خير ....
أمنية وأسر : وانتم من اهل الخير ...
اسر : يا عيني عليك يا اسر ... ياللي هتموت من الجوع يا اسر .... ااااااه
أمنية : انت جعان ...
اسر : أيوة جعان .... مش انا قولتلك اني هاجي اكل معاكي ... ينفع كدا .... انا جعان ... في بنت تسيب بابا جعان كدا ...
أمنية : لا .... انا عملت اكل كتير .... وكنت مستنياك ... يلا ناكل ....
اسر : روحي يا شيخة ربنا يسعدك ...
أمنية : الله انا بحب الدعوة دي اوي
اسر : انا عارف
أمنية بصدمة : اييييه
اسر : لا يعني عرفت ... عرفت ... يلا حضري الاكل ولا ازعق ...
أمنية: لا لا ... خلاص الاكل بقى على السفرة
اسر : هههههه
أمنية : هههههه
__________________
في شقة خالد
خالد :ممكن اعرف ايه اللي حصل دا
فاطمة بسرعة : والله يا حج البت اسماء
اسماء بصدمة : شوفوا الوليه .... والله يا حج هي اللي قالتلي محتاجة مساعدتك يا اسماء ... لازم تخلي اسر وأمنية يقربوا من بعض يا اسماء ....
خالد : دا انتم كنتوا هتموتوها ...
اسماء : هو انت مخدش بالك من الشمع يا حج...
فاطمة : أيوة يا حج دا معناه أن الخطة نجحت
اسماء : اسكتي انت .... يا حاجة دا انت بعتيني من اول قلم .... شوفي مين هيسمع كلامك تاني ...
خالد : خلاص مش عايز اسمع صوت ... وبعد كدا يا فاطمة شوفي حد خبرة يساعدك مش اي حد
فاطمة : الله عليك يا حج .... غوري من وشي يا بت انت ... انا خلاص لقيت اللي يساعدني
اسماء : يلهوي يا جدع ... اسماء بقت وحشة دلوقتي ... شكرا يا زمن .... انا رايح انام .... ااااااااه ... اهئ اهئ اهئ
_____________________
في شقة اسر
امنية : الاكل حلو ....
اسر : لا ...
أمنية : ايييييييه
اسر : روعة .... جميل جدا مش حلو بس ... انت شيف
أمنية : يا شيخ خضتني
اسر : يا شيخ!!
أمنية : اعتذر؟!
اسر : لا ... انا قبلت الهزار ...
أمنية : تمام .... انا هروح انام بقى ...
اسر : أمنية
أمنية : نعم
اسر : تصبحي على جنة
أمنية : جنة ...
اسر : الحورية مكانها في الجنة ....
أمنية : بس انا عايزة اميري يكون معايا فيها ....
اسر : مستحيل يسيبك ...
أمنية بخجل : وانت من اهل الجنة يا بابا
اسر : وانت من اهلي في الجنة يا بنوتي .....
______________________
تاني يوم ...
فاطمة : اسماء يا حبيبتي
اسماء : خارج نطاق الخدمة
فاطمة : هو ايه يا حبيبتي
اسماء : عايزة ايه يا ماما ... ادخلي في الموضوع على طول ...
فاطمة : مين هيساعد ماما
اسماء : ههههههههههه .... مين يا حبيبتي
فاطمة : سيمو روح قلبي ...
اسماء : امال الحاج راح فين
فاطمة : وانت بتصدقي كلام الرجالة بردو ....
اسماء : لا ....
فاطمة : خلاص ساعديني ...
اسماء : هتسمعي كلامي
فاطمة : بالحرف ...
اسماء : هتبعيني ...
فاطمة : اخص عليكي يا سيمو ....
اسماء : اشطا .... استعنا على الشقى بالله ....




البارت الخامس

بقلم امنية عكر

تاني يوم ...
فاطمة : اسماء يا حبيبتي
اسماء : خارج نطاق الخدمة
فاطمة : هو ايه يا حبيبتي
اسماء : عايزة ايه يا ماما ... ادخلي في الموضوع على طول ...
فاطمة : مين هيساعد ماما
اسماء : ههههههههههه .... مين يا حبيبتي
فاطمة : سيمو روح قلبي ...
اسماء : امال الحاج راح فين
فاطمة : وانت بتصدقي كلام الرجالة بردو ....
اسماء : لا ....
فاطمة : خلاص ساعديني ...
اسماء : هتسمعي كلامي
فاطمة : بالحرف ...
اسماء : هتبعيني ...
فاطمة : اخص عليكي يا سيمو ....
اسماء : اشطا .... استعنا على الشقى بالله ....بس محتاجين معاذ ....
فاطمة : معاذ ابن اختي .... عايزاه في ايه
اسماء : دا معاذ هو الكبسولة في الخطة دي
فاطمة : بت انت الولد دكتور ومحترم انت عايزاه ليه
اسماء : دكتور اشطا ... بس محترم دي هنغير فيها شوية ...
فاطمة : ربنا يستر ....
__________________
في شقة اسر
اسر : صباح الخير
أمنية : يا صباح الانوار ... انا عملت اوملت المرة دي ... حاولت تكون زي بتاعتك بس مش عارفة ... ممكن تدوق
اسر : اممممم بتقلديني ... بس هدوق حالا .... اممممم
أمنية بخوف : ايه ... وحشة صح
اسر : لا جميلة خالص علشان كدا هكلها لوحدي
أمنية : طب ادوق ... انا مش اكلت منها ...
اسر : لاااااااا
أمنية : علشان خاطري ... حتة صغيرة
اسر : مهو مش هينفع
أمنية : لا حته صغيرة ... شوف .... يعععععععععع .... دا وحش اوي يا اسر وفيه ملح كتير
اسر : لا جميل ...
أمنية : جميل ازاي دا لازم يترمى ....
اسر : انا هاكل وانت حرة ...
أمنية بدموع : دا وحش والله ... انت كدا بطنك هتوجعك
انت هتاكله علشان مش ازعل .... بس لو أكلته انت هتتتعل وانا كدا هزعل .. .
اسر : وانت هتزعلى ليه لما انا اتعب ...
" بصتلي بطريقة غريبة ... مفهمتش النظرة دي كانت عتاب ولا حزن ولا حتى حب ... معرفتش احددها .. بس حسيت انها زعلت من كلمتي"
أمنية : طبعا هزعل يا اسر .... انا هحضر فطار غير دا ...
اسر : بس انا هاكل دا ... ودا اخر كلام عندي
أمنية : خلاص انا هاكل معاك ....
اسر : متأكدة ...
أمنية : ....... ا ... أيوة
اسر : ههههههههههه انت خايفة كدا ليه دا حلو والله .... كفايا انك عملتيه ...
أمنية بسرعة : اه والله وكنت فرحانة اوي وانا بعمله علشانك وقولت انك هتكون مبسوط مني بس ....
اسر : وانا فعلا مبسوط منك جدا جدا جدا ....
أمنية : بجد ...
اسر : طبعا ....
_____________________
في شقة خالد ....
معاذ : خالتو اخبارك وحشتيني
فاطمة : وانت كمان يا حبيبي ...
اسماء : ميزو اخبارك ..
معاذ بدهشة : ميزو ... طب بقولك ايه يا خالتو انا هشوف اسر واروح على طول ... حتى مش عايز اكل هنا ... دي فيها ميزو ...
فاطمة : ااااااه ... الحقني يا معاذ
معاذ : خالتو ... مالك ...
فاطمة : تعبانة اوي يا ابني
اسماء : اهي من اول مشافت معاملة اسر لامنية وهى كدا قلبها بيوجعها دايما ....
معاذ : ليه هو اسر بيعامل أمنية ازاي
اسماء بحزن مصطنع : انت طبعا عارف ظروف جوزاهم ...
معاذ : أيوة ماما قالتلي
اسماء : خالتو فتانة اوي ... بس يلا ما علينا .... المهم من يوم الفرح وهو كل يوم خناق وزعيق وبيغيب برا البيت كتير ... وأمنية يا حرام حالها يصعب على الكافر ...
معاذ بتأثر : مسكينة ....
اسماء : أيوة .... وماما كل متشوف حالتها تتعب اكتر وقلبها يوجهها....
معاذ : غلط عليكي التعب دا يا خالتو ... انا دكتور اطفال يارتني كنت دكتور قلب كنت ساعدتك
اسماء : ولين مهو انت ممكن تساعدنا عادي
معاذ بعدم فهم : ازاي
اسماء: انا اقولك ....................................
معاذ : دا مستحيل انا دكتور محترم
اسماء : على عيني وعلى راسي دكتور بس ممكن تكون محترم الا ربع ....
معاذ : مستحيل انت اتجننتي ....
اسماء بحزن : اخص عليك يا معاذ ... يا عيني عليكي يا ماما .... ويعني عليكي يا أمنية ... دا حتى اسر اخوك في الرضاعة ... مش حرام اخوك يضيع بيته وعياله بسبب حبت حزن ....
معاذ : عياله !
اسماء : باعتبار ما سيكون باذن الله ..
معاذ : اااااااه .... بصراحة حرام يضيع بيته وعياله
اسماء : اهو شوفت. ... يا شيخ وحياة عنيك الزرقا دي وشعرك البني وانت شبه علي اللي في مسلسل الازهار الحزينة لانت موافق ...
معاذ بتعجب : علي وأزهار حزينة
اسماء : أيوة اللي اتجوز ايلول ...
معاذ : ايلول ؟! .... تركي دا يا سيمو
اسماء : أيوة ...
معاذ : اه انا قولت كدا .... منك لله ....
فاطمة : سيبك منها يا ابني. .. هتساعدنا
معاذ : ....
اسماء : علشان خاطري يا ميزو
معاذ : اييييييه
اسماء : علشان خاطري يا ميزو
فاطمة : أيوة بالله عليك يا ميزو
معاذ : اسكتي انت يا خالتو ميزو بتاعتك وحشة
فاطمة : ايه ... ولد قليل الادب
معاذ : شكرا ...
اسماء : قولت ايه
معاذ : عيوني يا باشا ....
اسماء : اشطاااااااااا
أمنية عكر ......
_____________________
في شقة اسر
أمنية : انت عارف يا اسر ايه احلى حاجة انهاردة
اسر : ايه ...
أمنية : علشان انت اجازة انهاردة من الشركة وكدا انت هتفضل قاعد معايا طول اليوم ....
اسر : وانت فرحانة ....
أمنية : جدا جدا
اسر : ليه ....
أمنية بخجل : علشان انت هنا ... وانا كدا متطمنه ...
اسر : طب ينفع في اليوم الإجازة تخليني اتفرج على كرتون ....
أمنية : دا جميل جدا ... شركة المرعبين المحدودة
اسر : ايه ؟!!!
أمنية بحزن : بص ... دلوقتي قطتي هتسيب بو ... هتقولها قطتك لازم تروح ....
اسر : طب انت زعلانة ليه كدا ... دا مجرد كرتون
أمنية : علشان الفراق وحش ... هو انت ممكن تسبني يا اسر ...
اسر : ........
" لأول مرة اكون عاجز كدا قدام سؤال ... بس انا فعلا مقدرش اعيش من غيرها ... حاسس انها حاجة مهمة اوي في حياتي ... ساعات بحس أن انا باباها بجد ... حبيت جدا كلمة بابا منها ... بس مش عارف إذا كان دا حب ولا ... شفقة "
أمنية بدموع: اسر رد عليا .... انت ممكن تسبني ....
" انقذني وقتها دقات على الباب "
معاذ : ايه يا عريس انت نستنا ولا ايه
اسر : ازيك يا دوك عامل ايه
معاذ : الحمد لله تمام ... وانت طمني عنك ....
اسر بتنهيده : الحمد لله تمام
معاذ : مالك يا صاحبي ....
اسر : مفيش يا معاذ شوية زهق ...
أمنية : السلام عليكم
معاذ : وعليكم السلام .... ازيك يا ميمو
اسر : ميمو....!!
معاذ : أيوة مش انا اخوك ولا ايه وليا الحق اني ادلع مرات اخويا واختي يعني واقولها يا ميمو
أمنية بتلقائية : جميل اوي اسم ميمو ... انا بحب الاسم دا اوي ....
معاذ : شوفت يا اسر ... ميمو حبت الاسم .... وانا يا ستي بيقولولي ميزو ....
أمنية : اممممم ... حلو دا ... ميزو حلو ....
معاذ : والله انت اللي جميلة خالص
أمنية : بخجل شكرا
اسر بغيرة وصوت عالي : أمنية
أمنية بخوف : نعم
اسر : روحي هاتي لمعاذ اقصد ميزو حاجة يشربها
معاذ : انا بحب القهوة ... ممكن تعمليلي قهوة يا ميمو. ..
أمنية بخوف من نظرات اسر : ح.... حاضر
معاذ لنفسه : الله يخربيتك يا اسماء الواد هيولع فيا ... منك لله يا بعيده ... اشهد ان لا اله الا الله واشهد أن محمد رسول الله ....
اسر : منور يا معاذ
معاذ بخوف : دا ... دا نورك يا حبيب اخوك ... بس قولي يا اسر مهي ميمو حلوة اهي مالك بقى كاره الجوازة ليه
اسر : ميمو ....
معاذ : اقصد أمنية
اسر : وانت مالك يا معاذ .... انت كويس
معاذ : اصل بصراحة أمنية حلوة اوي... لو ناوي تطلق قولي بس ملكش دعوة ......
اسر : اييييييييه
_______________________
في شقة خالد
معاذ بتوجع : ااااااااه .... اااااااه ... منك لله يا اسماء .... اشوف فيكي يوم
فاطمة : يا حبيبي انت وشك راح فين
اسماء : عيونك يا معاذ
معاذ : تتشكي يا بعيدة ... انا عارفة انكم كلكم بصين لعيوني ... اهم راحوا على ايد اخوكي المفتري
فاطمة : متقلش على اسر كدا يا معاذ
معاذ : مقولش ايه يا خالتو انا عندي كدا والله اعلم كسر في الفك السفلى وحول في عيني الشمال
اسماء : هههههههه
معاذ : انت بتضحكي يا باردة
اسماء : افهم بس عملت ايه علشان تنزل متخرشم كدا ...
معاذ : مفيش يا اختي انت قولتيلي خليه يغير وانا قولتله أن أمنية حلوة ولو عايز يطلقها يقولي وانا اتجوزها
اسماء : منك لله ... هو انت يا اما محترم اوي يا اما تتجوز البت .... معندكش وسط ...
معاذ : قولتلكم اني مليش في الكلام دا ... اروح انا المستشفى دلوقتي ازاي ...
اسماء : هو كدا الخطة باظت
معاذ : منك لله دا انا اللي وشي باظ
خالد : ههههههههههههههه قولتلكم دي هبلة محدش يسمع كلامها ....
اسماء : شكرا يا بابا
خالد : العفو يا حبيبتي .... تعيش وتاخد غيرها يا ميزو
معاذ : شكرا يا عمو
خالد : العفو يا حبيبتي ... جتك نيلة وانت اهبل زي العيلة اللي جنبك دي
معاذ: بذمتك مش كابل توحفة
خالد : دا يبقى انتهاء العالم يا متخلف ...جته نيلة اللي عينك دكتور
معاذ : نيلة تاني ... على العموم شكرا .... حجي تلج يا اسماء حطي .....
_____________________
اسر : أمنية ....
أمنية بخوف : نعم يا اسر
اسر : ايه اللي حصل دا
أمنية : انت اللي ضربت ميزو .... اقصد معاذ
اسر : في واحدة محترمة متجوزة تقول لواحد غير جوزها يا ميزو .... دا انت مدلعتنيش ولا مرة
أمنية : مش معاذ يبقى اخوك ....
اسر : بلا اخويا بلا زفت .... اللي حصل دا ميتكررش تاني فاهمة ....
أمنية : ح .... حاضر انا اسفة ...
اسر : ماشي ...
أمنية بخوف : بس هو ممكن سؤال
اسر : اسالي
أمنية : ازاي معاذ عيوني زرقا وانت عيونك عسلية هو مش انتم ولاد خالة وأخوات ....
اسر : امشي من قدامي يا أمنية .... امشي ...
" أيوة ضربت معاذ ... انا مقدرتش اسمع اللي قاله واسكت ... ازاي يعني أطلقها لا وهو عايز يتجوزها كمان ... انا رفضت فكرة اني أطلقها .... دا معناه اني مش هينفع اسيبها .... هو دا الرد على سؤال أمنية ... انا هفضل معاها ... مينفعش ابعد عنها ....."
___________________
خالد : رايحة فين يا اسماء
اسماء : المرة دي انا اللي هتصرف لوحدي ... مش عايزة مساعدة حد ....
خالد : يا بنتي بطلي بقى ... انت كدا كدا فاشلة
اسماء : ولو ولو لازم اثبتلكم اني اقدر .... سلام ...
خالد : انت حره ... يارب تيجي تقعدي جنب معاذ ... منور يا حبيبي ... اسماء مش هتتاخر هتنضرب وتيجي تقعد جنبك باذن الله ....
معاذ : يارب تنضرب ...
_____________________
اسر : سيمو ... تعالي ادخلي
اسماء : انا كنت رايحة اشتري لبس وعايزة ميمو تيجي معايا ....
اسر : طب انا هقولها ...
اسماء : تمام
____________________
في غرفة أمنية
اسر : أمنية ...
أمنية بحزن : نعم
اسر : سيمو عيزاكي تروحي معاها المول علشان تشتري لبس .... حابة تروحي معاها
أمنية : تمام
اسر : طب دي الفيزا بتاعتي علشان لو عجبك حاجة ...
أمنية : لا شكرا مش عايزة ...
اسر بعصبية: قولتلك خدي
أمنية بعند : وانا قولت مش عايزة ...
اسر : خلاص بقيتي تعاندي ... مفيش خوف
أمنية : لا مفيش خوف علشان استاذي اللي علمني القوة علمهاني بشطارة
اسر : اه بإمارة حاضر انا اسفة
أمنية: احم احم ... عادي
اسر : خلاص انا هاجي معاكم ....
اسماء من بعيد : اشطا احلوت اوي ....

هل اعجبك الموضوع :

تعليقات